LanguageSelect

Monday 26 March 2007

Julemiddag - i mars måned

I går fikk jeg oppleve det å spise julemiddag langt ut i mars. Middagen ble servert i Synnagarden på Alnes, og på menyen stod det ribbe, svinemør, poteter, rødkål m/mere. Jeg var egentlig ikke invitert til denne middagen, men når mitt for øyeblikket hjemvendte Kina-reisende søskenbarn Oddveig avslørte hva de planla til middag over MSN, hintet jeg freidig frempå at også jeg, Geir Ove, ville ha julemiddag. Egentlig som en slags "åh! urettferdig, liksom!"-måte, men jeg ble altså belønnet med middagsinvitasjon! Riktig nok til restene av restene av en julemiddag, men uredd for mat som jeg er, prøvde jeg meg på litt ribbe, poteter og smeltet smør - og jommen sa jeg smør! Det smakte akkurat som jul vanligvis smaker.

Julemiddag - Ribbe og poteterEtterpå kom også mine foresatte, et av mine andre søskenbarn med samboer, barnevogn og sau..unnskyld, puddel, og foreldrene til dette andre søskenbarnet. Dermed ble det naturligvis servert kaker, kaffi, vaffler og is - som seg hør og bør i en skikkelig sammenkomst i Støbakk-slekten.

2 comments:

Kay Amund said...

Julemiddag e tingen, ej venta til ette paaske med:P

Bra du he starta a blogge igjen!

|

Nils-Ove Støbakk said...

Slikt hekje dei her i Australia...tru ej...